اوجی: تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۶۷۶ شرکت رسیده است رئیس‌جمهور: ایران بیشترین تعداد زنان تحصیل‌کرده را در منطقه دارد وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند وزیر امور خارجه کشورمان: خواسته ایران و مصر برقراری روابط دیپلماتیک است رئیس مجلس: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد زخمی شدند وزارت خارجه روسیه: حمله اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح جزئیاتی تازه از پرونده رابرت مالی ستاد انتخابات کشور از پایان زمان تبلیغات در ساعت ۸ صبح فردا خبرداد
سرخط خبرها

اعزام ۹۰ هزار زائر از ۲۱ فرودگاه به خانه خدا| رکوردشکنی هما در تعمیر هواپیما برای عملیات حج ۱۴۰۲+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۵۰۰۱
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
اعزام ۹۰ هزار زائر از ۲۱ فرودگاه به خانه خدا| رکوردشکنی هما در تعمیر هواپیما برای عملیات حج ۱۴۰۲+ جزئیات
اعزام ۹۰ هزار زائر در عملیات حج امسال، برقراری پرواز‌های عادی در سراسر کشور همگام با پرواز‌های حج، ررکورد شکنی هما در تعمیر هواپیما برای عملیات حج ۱۴۰۲ و اعزام ۳۰ درصد زائران از فرودگاه امام خمینی (ره) از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در جلسه هماهنگی حج به میزبانی ایران‌ایر مطرح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم هماهنگی عملیات حج ۱۴۰۲و پرواز‌های زائران، به میزبانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این نشست‌خبری گفت: امسال نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری از حجاج از طریق حمل و نقل هوایی به خانه خدا اعزام می‌شوند و میزان آن چیزی حدود ۲برابر سال گذشته است و این مهم مستلزم هماهنگی مضاعف است.

محمد محمدی‌بخش با بیان اینکه در این خصوص هماهنگی‌های لازم با نهاد‌های مختلف انجام شده است، افزود: اولین اعزام حجاج، ۳خرداد از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود؛ ترمینال سلام در اختیار حجاج قرار می‌گیرد و بقیه حجاج از ۲۰ فرودگاه دیگر اعزام می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: موضوعات مختلف مورد بررسی واقع و تدابیر لازم اتخاذ شده است، از طرف دیگر انتظار داریم هماهنگی‌های مرتبط با کشور عربستان تا چند روز آینده نهایی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب این پرواز‌ها مثل سال گذشته به موقع و بر اساس زمانبندی دقیق اجرا شود؛ ملاحظاتی که از قبل باید مورد توجه قرار بگیرد از طریق سازمان حج و زیارت و مدیران کاروان در قالب پیوست‌های رسانه‌ای اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که تلاش شبانه روزی عوامل مرتبط با عملیات حج ادامه دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب پرواز‌ها به موقع انجام شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: امسال ۹۰ هزار زائر از ۲۱ فرودگاه کشور به خانه خدا اعزام می‌شوند. با توجه به تجربه موفق پرواز‌های نوروز امسال، مرکز کنترل پرواز‌ها در ایران ایر به محوریت این شرکت هواپیمایی تشکیل شده است. امسال ۳۰ درصد حجاج از طریق فرودگاه امام (ره) به خانه خدا اعزام می‌شوند و همه پرواز‌های حج برعهده هما است.

رکورد هما در تعمیر هواپیما برای عملیات حج 

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این نشست خبری گفت: وحدت و یکپارچگی امت اسلام به واسطه این عملیات بزرگ حج است و ما نیز امیدواریم با حرکت در این مسیر و خدمت رسانی شایسته به زائرین با تمام توان تلاش کنیم.

شمس‌الدین فرزادی‌پور افزود: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت، از ابتدای کار، موضوعات مرتبط بار‌ها مرور شده، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و سلسله جلسات ویژه برگزار شده است که برنامه پروازی حج۱۴۰۲ منظم و دقیق انجام شود.

به گفته مدیرعامل هما ۷۷۴ پرواز رفت و برگشت، به عبارتی ۱۵۴۸ سورتی پرواز صورت می‌گیرد.

وی تشریح کرد: شروع عملیات رفت از ۳۱ اردیبهشت در قالب کاروان پیش‌قراول و ۳ خرداد اولین کاروان، عازم سرزمین وحی می‌شود. همچنین عملیات برگشت حجاج از ۱۳ تیر و پایان آن ۳ مرداد خواهد بود. از ۳ ماه پیش درگیر این موضوع هستیم که هواپیما‌ها آماده شوند، به گونه‌ای که ۶ فروند موتور هواپیما در یک مقطع زمانی یک ماهه پیاده، تعمیر و نصب شد که این تعداد یک رکورد در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما است. حجم بار همراه زائرین نیز ۳۰ کیلوگرم اعلام شده است و به طور کلی از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده کرده ایم.

برقراری پرواز‌های عادی در سراسر کشور همگام با پرواز‌های حج

حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تکمیل صحبت‌های دیگر مقامات حاضر در نشست خبری گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز از ۲ ماه پیش برنامه‌های کلیدی خود را شروع کرده است. وارسی دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری انجام شده و همه فرودگاه‌های درگیر عملیات حج، چک و بررسی شده اند.

سیدی ادامه داد: طی جلسات متعدد با مدیران فرودگاه‌ها در تهران و سایر استان‌ها تجربیات سال‌های گذشته مرور شد تا عملیات حج امسال بدون مشکل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همه عوامل فرودگاهی آمادگی لازم اعم از نیرو، امکانات و مقدمات لازم را برای تأمین نیاز‌های زائران در نظر گرفته و فراهم کرده‌اند.

به گفته سیدی در کنار پرواز‌های حج سایر پرواز‌های عادی انجام می‌شود و خللی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و در مجموع ۲ هزار نفر درگیر این عملیات بزرگ هستند.

پرواز حج ۱۰ استان از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام می‌شود

پس از سیدی، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ۴۶۰ نفر از عوامل در قالب کاروان پیش‌قراول در ۳۱ اردیبهشت و ۲ خرداد اعزام می‌شوند.

چلندری افزود: آیین افتتاحیه عملیات حج در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور مقام عالی وزارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:۳۰ درصد پرواز‌های حج و به عبارت دیگر پرواز ۱۰ استان از شهر فرودگاهی امام انجام می‌شود که در این راستا موکب‌های پذیرایی مهیا شده و در تلاشیم با بهترین خدمت‌رسانی، پرواز‌های حج بدون تأخیر پروازی انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->